+36 1 999 6900

3 - 4 perc olvasási időCisco Webex – „Nem vagyok az irodában, de a megbeszélésen ott leszek!”

Olvasómód

Bár a Cisco Webex már 2009 óta velünk van, a felhasználók többsége csak 2020-ban hallott róla először, a videokonferencia iránt támadt hirtelen igény kapcsán. De mi is az a Cisco Webex? Mit nyújt nekünk, és mit nyerünk vele?

A klasszikus értelemben vett videokonferencia, illetve a videokonferencia alapú megbeszélés mára már nagyjából mindenki számára ismert fogalom, és sokan napi szinten élnek is vele. Amikor beülnénk egy tárgyalóba akár belső megbeszélés, akár külső partnerrel történő megbeszélés miatt, de az a körülmények miatt kivitelezhetetlen – vagy csak egyszerűen hatékonyabb –, szervezünk egy videokonferencia alapú megbeszélést, és már kész is vagyunk.

Erre a típusú megbeszélésre nyújtott tökéletes megoldást az elmúlt sok-sok évben, és nyújt ma is a Cisco Webex Meetings nevű megoldása.

A megbeszélések dinamikája azonban megváltozott. Manapság már nem az a jellemző, hogy a kollégák jelentős része az irodában dolgozik, ahogy külső partnereinkkel sem tudunk minden esetben találkozni egy tárgyalóban. A személyes kapcsolattartás és az eseti videokonferencia alapú megbeszélések kombinációjának helyét fokozatosan átveszi – ha át nem vette már most is – a folyamatos online kapcsolattartás. Ezzel viszont az jár, hogy a klasszikus email-ezős, telefonálós, megbeszélős napi ritmust felváltja egy feladat orientált, csoportba szerveződött munkavégzési stílus, másnéven a csoportmunka.

Ezt az új stílust hivatott a lehető leginkább támogatni a Cisco Webex Teams néven bemutatkozott megoldása. A kollégák „Team”-ekbe szerveződve, különböző „Space”-eken belül tudnak egymással csevegni, fájlokat küldeni, asztalt/alkalmazást megosztani, azonnali vagy szervezett video alapú megbeszéléseket szervezni. Természetesen cégen belül a kollégák elérhetőségéről is információkat kapunk (elérhető, nincs a gépnél, szabadságon), illetve egyedi állapotokat is megadhatunk, mint pl. „az irodában”, „otthonról dolgozom”, „üzleti úton vagyok”.

Azt, hogy a Cisco szerint a világ, és a megbeszélések új generációja ebbe az irányba tart, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a jövő év folyamán a Webex Meetings kliens alkalmazás meg fog szűnni, valamennyi funkciója (már csak néhány ilyen van) átkerül a Webex Teams-be, amit első lépésként 2020 december 8-án át is keresztelt a gyártó „Webex”-re, ezzel is erősítve jövőképüket. Az alkalmazás elérhető Windows, Mac, iOS és Android platformokon is, valamint hamarosan érkezik a Linux alapú kliens is. Természetesen platformtól függetlenül valamennyi funkció elérhető, biztosítva ezzel a konzisztens felhasználói élményt.

A Webex infrastruktúra nem csak szoftveres kliensekből áll, magas kép- és hangminőséget nyújtó tárgyalótermi, illetve asztali/személyes eszközöket is megtalálunk a portfólióban. A Room sorozat tagjai komplett (kijelző, kamera, hangszóró, állvány) rendszerek különböző méretekben, a Room Kit sorozat tagjaival meglévő kijelzőinket tudjuk Webex képessé tenni. A Board sorozat tagjai a Whiteboard funkciókat helyezik előtérbe, míg a Desk sorozat tagjai a személyes kommunikációt. A kiegészítők között pedig a vezetékes vagy bluetooth headset-ektől kezdve az asztali és mennyezeti mikrofonokon át egészen a 4K USB kamerákig (!) vagy akár a tárgyaló foglaló rendszerekig és azokhoz tartozó kijelzőkig válogathatunk ízlésünk szerint.

Mit nyerünk tehát, ha a Cisco Webex-et választjuk?

Megoldást cégünk valamennyi csoportmunkával és videokonferencia alapú megbeszéléssel összefüggő kihívására, időt, energiát, hatékony és elégedett munkavállalókat, valamint menedzsmentet.