Devnet automatizációs megoldások bevezetése nagyvállalati környezetben
A 2023-as Cisco Techtorial rendezvényre mondhatni már a megszokott módon, rendkívüli témával készültünk, amely megkönnyítheti a kis és nagyvállalatok életét. Idén is a fő témánk a hatékonyság növelése volt. Ezúttal egy gyakorlati példával szemléltettük a résztvevők számára, hogy egy nagyvállalat számára, az innováció és automatizálhatóság milyen jól kéz a kézben tud járni egymással. Az előadás során bemutattuk az innováció és az IT rendszerek bevezetése kapcsán milyen összekapcsolódó folyamatok hozhatók létre, és rátértünk arra, hogy egy innovációs folyamat mennyi időn belül vihető végig egy nagyvállalat életében az 99999 Informatika DevNet szolgáltatásának köszönhetően. Az előadás során az MNB jóvoltából gyakorlati példán mutattuk meg, hogy egy komplex, több rendszert magába foglaló IT automatizációs megoldás bevezetése, milyen leküzdhető kihívásokat rejt magában.
Az IT automatizáció-nak rengeteg aspektusa, lehet attól függően hogy mi az elérendő cél. Alapvetően két módon közelíthetünk a témához:
- Lehet hogy negatív oldalról látjuk saját működésünk mert:
- Kompetencia hiányban szenvedünk
- Erőforrás problémák vannak
- Túl komplex rendszereket vezettünk be
- nem használjuk ki az infrastruktúrában rejlő lehetőségeket
- Pozitív oldalról tekintve:
- Szeretnénk a hatékonyságot a kreativitást növelni.
- Szeretnénk ha kollégák nem adminisztratív jellegű tevékenységekkel rabolnák az értékese idejüket
- Szeretnénk több gyártótól származó rendszereket 1 platformra hozni
Az automatizáció és innováció egymással összefüggő fogalmak lehetnek a nagyvállalati IT infrastruktúrák életében. Ehhez meg kell vizsgálnunk az innováció és automatizáció folyamatait és érdemes összehoznunk egy már más nagyvállalatok által használt a gyártó és partner által támogatott folyamattá, aminek az eredménye egy prototípus. A prototípus az, amelyet agilis módszertan szerint közösen az végfelhasználókkal addig fejlesztünk, míg minden üzleti és műszaki igényt ki nem szolgál. Olyan eredményterméket hoz létre, ami könnyedén elterjeszthető a meglévő IT infrastruktúrában.
Gyakorlatban ezeket a folyamatokat az MNB infrastruktúrán kialakított cisco WEBEX cloud és tárgyaló teremi eszközöket valamint ISE-t és MS exchange szerverek is magába foglaló WBEX – ISE API gateway funkcionalitással bíró chatbot megoldást fejlesztése során építettük be a nagyvállalati működésbe. A rendszer célja, hogy leegyszerűsítse, a vendég felhasználók jogosultsági igényét a vendég WiFi hálózathoz. Egyszerűen kezelhető szabad-szöveges formában történő Chat kommunikáció eredménye, hogy az igénylő szöveges formában és QR kódként is hozzájut az igényelt adatokhoz.
A tárgyaló teremi eszköz esetén, a vendég felhasználó fiókot igénylő számára tárgyaló foglalást követően az eszköz kijelzőjén megjelenítve képes átadni a belépési adatokat. A rendszer fejlesztése során figyelembe vettük az ügyfél IBSZ-e által meghatározott követelményeket, és rendszert úgy alakítottuk ki, hogy biztonságosan üzemeltethető legyen.
Egy ilyen projekt kivitelezéséhez nem elegendő egy olyan agilis DevNet Partner mint az 99999 Informatika, olyan innovációt végrehajtó nagyvállalat is szükséges mint az MNB, aki projekt végrehajtása során folyamatosan biztosította a hálózat határvédelmi, OS üzemeltetői és alkalmazás gazda szakértői szerepeket.
A projektünk, amit a 2023-as Techtorial-on is bemutattunk ékes példája annak, hogy nagyvállalati innováció, automatizáció bevezetése megfelelő partner kiválasztása mellett lehet hatékony gyors és sikeres a felhasználói élményt javító eredmény. A nagyvállalati komplexitás nem lehet kifogás többé, csupán egy leküzdhető kihívás.
Ha szeretnél megismerni még több 99999 Informatika fejlesztést, látogass el a Github oldalunkra, vagy tájékozódj szolgáltatásainkról ide kattintva!